Saturday, January 30, 2010

Y2S2, Week 3 In Review

Net Centric Computing

Argh...

"Virtual circuit is virtual."

...

Just WTH.


Software Engineering II

...

Why do we always have to wait till the last and final moments before we get our *** moving and start doing work?

I guess humans need to be pushed sometimes.

Pushed to the threshold.

-.-

...

Hmm...

Or shall I say that we're saved by the "Three Kingdoms Massacre (三国杀)”

....

Next week = Oak Tree Odessey.

No more MJ.

No more Monopoly Deal.

No more San Guo Sha.


Artificial Intelligence

ZZZ...

This thing is killing my love for Artificial Intelligence.


Engineers and Society

...

I was "peer pressurized" to skip BOTH lectures this week...

...

And worse, to play Monopoly.

...

Some may say this is Madness...

Or is it something else?



现代中文歌词导读

第三课,第一首是刘家昌叔叔的《我家在那里》。。。 说真的,这首歌真的不是很好听。。。可能跟年代有关系吧。

不过我并不觉得前几堂教过的老歌难听,只有这首让我觉得真的是很“老”。。。是到目前为止我觉得最难听的。。。

歌词咧。。。我实在是没有什么共鸣。

有代沟吧。完全没有感情。



第二首是同样年代的《橄榄树》,不过相比之下就好很多。。。

可能是我从小就知道这首歌吧(因为妈妈常会听老歌的关系)。。。

不过我是到现在才真正知道这首歌的背景故事。。。

大概是在讲作者三毛一生的悲剧故事。。。

在网上找到课堂上没提到的。。。

“她到过很多国家,有个深爱她的西班牙丈夫荷西, 而荷西的老家父母拥有大片的橄欖田。到后来因为意外,他过世只剩下三毛一个... 她在书裡写到过常梦到丈夫来看她..."

。。。

原来是鬼故事?!。。。

。。。



应该不是吧。。。还是根梁老师教的比较安全一点。。。

其实这首歌是关于为了自己的理想不断追寻的故事。。。

我们每个人心中所追求的一个目标。。。为了那个目标去流浪。。。

因此每个人唱出来的橄欖树感觉都不一样,我也在追寻我心中的橄欖树。。。






Don't ask me is come from where
My homeland is far away
Why do I wander?
Wander far far
Wander

For the soaring birds in the sky
For the rivers flowing in mountains
For the great and vast plains
Wander far far
Wander

Still got, still got
For the olive tree in my dream
In my dream
Don't ask me is come from where
My homeland is far away!!!




最后,在上课时听到的一个“名言”。。。 真的在我的生活中应验了。。。

以前我们是“身在异乡为异客”

现在我们是"身在故乡为异客"

真是可悲啊。。。



No comments: