Saturday, January 23, 2010

Y2S2, Week 2 In Review

Net Centric Computing

Week 2 only... and we're already learning the "Hardest Part Of This Course"...

...

I have a bad feeling about this.


Software Engineering II

How does the CoCoMo model come about?

Long ago... the chocolate spilled all over the wheatfield.... and POOF!!!

They become, COCOMO~~!!!


Artificial Intelligence

Till now, I haven't been able to sit through ONE lecture without falling asleep at some time or the other.

ZZZ...


Engineers and Society

...

No comment.

How to study for this subject?

Tell me.


现代中文歌词导读

上课时梁文福问到,“这里有谁是支持飞轮海
的?”

没有人举手。

”你们都是好学生。”

哈哈~



这次
主题是《年轻人的青春话语》。

第一首是
台湾70年代的校园民歌,《年轻人的心声》。请问简单的一句“我又轻拨黯哑的老吉他”会有什么深层的意义?不就只是形容一个人在弹吉他?

他居然可以单这句就跟我讲十分多钟。。。“我”,“又”,“黯哑”,“老吉他”。。。每一个小细节都有比表面更深的一层意义,的隐喻。。。真的。。。

第二首是新加坡人都应该蛮熟悉的《我们这一班》~


梁文福:“曲和词就好像是一首歌的父母,只有在他们的结合下才会有歌的诞生,缺了一样就不完整了,就不是一首歌了。"

很同意。

对我来说,曲比较像是一首歌个的“肉体”,的外观或外刑。而词呢,就是一首歌的内在和灵魂。

这是一则以前在网络上找,分析人们寻找伴侣的文章。




"The problem is that guys start out initially shallow.

For a guy to enter a relationship with a girl, she must pass he basic looks test. You have to be able to live with what you wake up to in the morning.

Once that basic requirement is passed, looks fall out of the equation.
Personality and character then become of paramount importance, and any
subsequent diminishing in the girl's looks will not affect the
integrity of the relationship.

But the problem is fulfilling the first basic requirement. Guys aren't
shallow throughout a relationship. Looks are only important in choosing
whether to enter one.

And I suspect that girls apply that very same test in choosing guys. So
don't condemn guys as being shallow. Girls are no different."





对我而言,听歌也差不多一样吧。

你要让我
认真仔细的去听,去体会一首歌的词之前。。。

你的曲基本上一定要先“过关”。

如果我根本对歌的旋律完全没有feel,甚至觉得很难听,很烦的话,那我几乎不可能会喜欢上这首歌。因为我根本就不会想要再听到它,更不可能认真听他的词。(除非上课被逼)

只要曲吸引住了你,词就变得很重要了。

词就是这首歌的故事和灵魂。如果词很烂,那么不管曲多好听,这首歌也不可能得到我的“五颗星”。

总结就是: 曲是基本要素,不好听肯定是FAIL。 不过再好的曲最多也只能带你到B+吧。。。只有配上好的词才能真正算是顶级的好歌。

当然歌手的“唱”也很重要啦,不过在这里不列入考量。



最后分享一首老师写的歌。。。 看着歌词听一首歌跟单靠耳朵听真的“差很大”。。。觉得这首歌还蛮感人的。

最喜欢那句 “你说分手好吗,我说好吧,沉默那么痛啊。”





No comments: